Dzisiejsza Alfa Romeo wyposażona jest w czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 1.9 litra w wersji CF4 o mocy 120 koni mechanicznych. Przed modyfikacją wykonałem pomiary parametrów, które wykazały bardzo dobry potencjał do modyfikacji. Silnik nie był wyeksploatowany, a osprzęt funkcjonował prawidłowo, dzięki czemu mogłem pozwolić sobie na mocniejszą modyfikację. Oprócz tego, wyłączyłem problematyczny układ recyrkulacji,… Czytaj dalej Alfa Romeo 159 1.9 JTD | Stage 1 | 120km 280Nm ➡ 160km 374Nm
Fiat Bravo 2.0 MultiJet II | Stage 2 | 165km 360Nm ➡ 231km 490Nm
Opisywany Fiat Bravo, wyposażony jest we flagowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny włoskiej produkcji. Jest to dwulitrowy silnik MultiJet drugiej generacji o mocy 165 koni mechanicznych i 360 niutonometrów momentu obrotowego. Właściciel pojazdu dokonał w nim szereg modyfikacji i usprawnień, aby przygotować go do sporego przyrostu mocy i momentu obrotowego. Do wykonanych modyfikacji należy między innymi hybrydowa… Czytaj dalej Fiat Bravo 2.0 MultiJet II | Stage 2 | 165km 360Nm ➡ 231km 490Nm
Alfa Romeo GT 1.9 JTD | Stage 1+ | 140km 305Nm ➡ 185km 390Nm
Dzisiejsza członkini klubu Alfaholicy napędzana jest jednym z najlepszych silników wysokoprężnych włoskiej konstrukcji, który śmiało może konkurować z niemieckim TDI. Jest to silnik 1.9 JTD w wersji CF3 o mocy 140 koni mechanicznych. W samochodzie tym zostały wykonane drobne modyfikacje mechaniczne takie jak wydech przelotowy czy sportowa wkładka filtra powietrza. Początkowe pomiary i logi wykazały… Czytaj dalej Alfa Romeo GT 1.9 JTD | Stage 1+ | 140km 305Nm ➡ 185km 390Nm
Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet | Stage 2 | 90km 200Nm ➡ 143km 280Nm
Opisywany Fiat to popularny na naszym rynku przedstawiciel segmentu B – model Grande Punto. Skonstruowany przy współpracy z koncernem GM, wiele komponentów dzieli z Oplem Corsą D. Egzemplarz ten napędzany jest cechującym się wysoką kulturą pracy i niskim spalaniem, najmniejszym czterocylindrowym silnikiem Diesla świata. Ma on pojemność 1.25 litra i generuje moc 90 koni mechanicznych… Czytaj dalej Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet | Stage 2 | 90km 200Nm ➡ 143km 280Nm
Mercedes E320 CDI | Stage 1 | 204km ➡ 243km 550Nm
Opisywany Mercedes to znana E klasa generacji W211, model E320 CDI napędzana wysokoprężną 6 cylindrową rzędową jednostką OM648 o mocy 204km i 500Nm momentu obrotowego. Silnik ten sparowany jest z automatyczną skrzynią biegów 5G-Tronic 722.6 typu W5A 580. Zgodnie z życzeniem właściciela nie przekraczałem wartości momentu obrotowego 550-560Nm (limit skrzyni biegów to 580Nm). Wykonałem modyfikację,… Czytaj dalej Mercedes E320 CDI | Stage 1 | 204km ➡ 243km 550Nm
BMW F10 520dA | Stage 1 | 184km ➡ 222km 451Nm
Dzisiejsza BMW F10 napędzana jest nowoczesną jednostką N47D20 o mocy 184km i momencie obrotowym 380Nm. Silnik ten przekazuje napęd na tylną oś poprzez automatyczną skrzynię biegów ZF 8HP45. Samochód wykazywał problemy z współpracą skrzyni biegów z silnikiem – niepoprawne dobieranie biegów, czy zjawisko przypominające turbodziurę w rejonie niskich prędkości obrotowych. Wykonałem diagnostykę dynamiczną, która wskazywała… Czytaj dalej BMW F10 520dA | Stage 1 | 184km ➡ 222km 451Nm
Skoda Octavia III 1.4 TSI DSG | Stage 1 | 140km ➡ 180km 297Nm
Prezentowana Skoda przyjechała na kalibrację niepoprawnie działającej instalacji LPG 6 generacji Lovato przeznaczonej do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Strojenie LPG Już na pierwszy rzut oka zachowanie się pojazdu z włączoną instalacją sugerowało niepoprawnie przeprowadzoną kalibrację instalacji lub nawet jej brak. Po odczytaniu konfiguracji sterownika potwierdziły się moje obawy. Mapa gazowa w większości była pozostawiona… Czytaj dalej Skoda Octavia III 1.4 TSI DSG | Stage 1 | 140km ➡ 180km 297Nm
BMW X5 E53 3.0D | Stage 1 | 218km ➡ 270km 581Nm
Opisywana X5 napędzana jest legendarną jednostką wysokoprężną M57TUD30 o pojemności 3.0l. Jej osiągi zapewnia 218km i 500Nm momentu obrotowego. Tandem mocnego Diesla i napędu na wszystkie koła gwarantuje świetne wrażenia z jazdy, ale nikt nie mówił że nie może być lepiej 😊 Zamontowana w nim turbosprężarka Garrett GT2260V zapewnia spory zapas, który można wykorzystać wykonując… Czytaj dalej BMW X5 E53 3.0D | Stage 1 | 218km ➡ 270km 581Nm
BMW E39 530dA | Eco mod
Opisywane BMW przyjechało po delikatny przyrost osiągów. Delikatny z racji zamontowanej w nim znanej i „lubianej” automatycznej skrzyni biegów produkcji koncernu General Motors. Pod maską drzemie legendarny 6-cylindrowy Diesel bawarskiej produkcji o nazwie kodowej M57D30, słynący ze swojej ponadczasowej trwałości i kultury pracy. Modyfikacja polegała na lekkim zwiększeniu momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów i… Czytaj dalej BMW E39 530dA | Eco mod