Opisywany Mercedes to znana E klasa trzeciej generacji oznaczona jako W211. Model E320 CDI to napędzana wysokoprężną 6 cylindrową rzędową jednostką OM648 o mocy 204km i 500Nm momentu obrotowego. Silnik ten sparowano z automatyczną skrzynią biegów 5G-Tronic 722.6 typu W5A 580. Modyfikację przeprowadziłem tak, aby nie przekraczać maksymalnego momentu obrotowego zakładanego przez projekt skrzyni, czyli… Czytaj dalej Mercedes E320 CDI 5G-Tronic | Stage 1 | 204km 500Nm ➡ 256km 583Nm
BMW E60 525d | Stage 1 | 177km 400Nm ➡ 225km 460Nm
BMW E60 to piąte wcielenie serii 5 zawarte w nadwoziu typu sedan. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym M57D25TÜ o mocy 177 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego. Silnik ten połączono z manualna skrzynią biegów. Modyfikację wykonałem w taki sposób, aby nie przekraczać granic bezpieczeństwa założonych przez producentów osprzętu. Efekt… Czytaj dalej BMW E60 525d | Stage 1 | 177km 400Nm ➡ 225km 460Nm
Citroën C5 I 2.0 HDI | Stage 1 | 136km 320Nm ➡ 170km 382Nm
Citroën C5 pierwszej generacji to samochód należący do segmentu D. Przez to stanowi konkurencję dla takich pojazdów jak Volkswagen Passat, Ford Mondeo czy Honda Accord. Model po face liftingu wyposażono przede wszystkim w mocniejsze silniki. W tym przypadku to Diesel 2.0 o mocy 136 koni mechanicznych i momencie 320 niutonometrów oznaczony jako RHR, zaś w… Czytaj dalej Citroën C5 I 2.0 HDI | Stage 1 | 136km 320Nm ➡ 170km 382Nm
Volvo S60 I 2.5T | Stage 1 | 210km 320Nm ➡ 251km 391Nm
Volvo S60 to szwedzka odpowiedź na Mercedesa klasy C i BMW serii 3, produkowany od 2000 do 2009 roku. Opisywany egzemplarz to model po liftingu. Wyposażony w typowy dla tej firmy turbodoładowany pięciocylindrowy silnik w układzie rzędowym B5254T2 o pojemności 2.5l, zasilany benzyną. Produkuje 210 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego, wspomagany turbosprężarką MHI… Czytaj dalej Volvo S60 I 2.5T | Stage 1 | 210km 320Nm ➡ 251km 391Nm
BMW E91 318d | Stage 1 | 143km 300Nm ➡ 181km 396Nm
BMW E91, to popularna seria 3 w praktycznej wersji Touring. Opisywany egzemplarz wbrew nazwie modelu wyposażono w dwulitrowy wysokoprężny silnik N47D20 o mocy 143 koni mechanicznych i 300 Nm momentu obrotowego. Połączono go z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach ZF 6HP19. Wstępna diagnostyka komputerowa na trasie oraz pomiar na hamowni potwierdziły bardzo dobry stan… Czytaj dalej BMW E91 318d | Stage 1 | 143km 300Nm ➡ 181km 396Nm
Audi A4 B6 2.5 TDI | Stage 2 | 180km 370Nm ➡ 250km 513Nm
Audi A4 B6 to popularny przedstawiciel segmentu D producenta z Ingolstadt. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny, sześciocylindrowy silnik V6 o oznaczeniu AKE. Fabryczne osiągi to 180 koni mechanicznych i 370 Nm momentu obrotowego. Za zasilanie jednostki napędowej odpowiada pompa rotacyjna VP44 z blokadą maksymalnej dawki. Wygenerowany moment obrotowy na asfalt przenosi napęd na wszystkie koła… Czytaj dalej Audi A4 B6 2.5 TDI | Stage 2 | 180km 370Nm ➡ 250km 513Nm
BMW E83 X3 20d | Stage 1 | 177km 350Nm ➡ 211km 412Nm
BMW E83 to drugi model z serii X, określany przez producenta jako SAV (Sports Activity Vehicle). Opisywany egzemplarz to model po liftingu. Wyposażony w wysokoprężny czterocylindrowy silnik N47D20 o mocy 177 koni mechanicznych i 350 Nm momentu obrotowego. W tym nadwoziu można odczuć niedosyt momentu obrotowego. Z tego właśnie powodu właściciel zdecydował się na bezpieczną… Czytaj dalej BMW E83 X3 20d | Stage 1 | 177km 350Nm ➡ 211km 412Nm
BMW E39 530D | Stage 1 | 193km 410Nm ➡ 216km 501Nm
Opisywany egzemplarz BMW serii 5 E39 wyposażono w wysokoprężny sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym M57D30 o mocy 193 koni mechanicznych i 410 Nm momentu obrotowego. Samochód przyjechał po nieudanej modyfikacji która powodowała drgania przy przyspieszaniu i wysokie spalanie. W związku z tym pierwszą czynnością którą wykonałem to przywrócenie sterownika do stanu fabrycznego. Pomiary które wykonałem… Czytaj dalej BMW E39 530D | Stage 1 | 193km 410Nm ➡ 216km 501Nm
BMW E61 525D | Stage 1 | 177km 400Nm ➡ 211km 482Nm
BMW E61 to piąta generacja serii 5 w wersji kombi. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym M57D25TÜ o mocy 177 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku sprzężony jest z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF 6HP26. Po odczytaniu kalibracji okazało się że samochód poddano wcześniej nieprofesjonalnej modyfikacji, wykonanej… Czytaj dalej BMW E61 525D | Stage 1 | 177km 400Nm ➡ 211km 482Nm
BMW E65 730D | Stage 1 | 231km 520Nm ➡ 270km 620Nm
BMW E65 to przedstawiciel flagowej serii 7 bawarskiego producenta. Opisywany egzemplarz to model po liftingu, który drastycznie zmienił jego wygląd. Egzemplarz ten wyposażono w wysokoprężny, sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym M57D30TÜ2 o mocy 231 koni mechanicznych i 520 Nm momentu obrotowego. Wraz z automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach ZF 6HP26 stanowi komfortowy tandem. Przy masie… Czytaj dalej BMW E65 730D | Stage 1 | 231km 520Nm ➡ 270km 620Nm