Citroën C5 to samochód należący do segmentu D, przez co stanowi on konkurencję dla takich pojazdów jak Volkswagen Passat, Ford Mondeo czy Honda Accord. Napędza go Diesel 1.6 o mocy 109 koni mechanicznych i momencie 260 Nm o oznaczeniu DV6TED4. Opisywaną jednostkę napędową wyposażono w turbosprężarkę ze zmienną geometrią Garrett GT1544V, a także system wtrysku… Czytaj dalej Citroën C5 II 1.6 HDi | Stage 1 | 109km 260Nm ➡ 141km 301Nm
BMW E46 320d | Stage 1 | 150km 330Nm ➡ 190km 392Nm
BMW E46 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów należących do segmentu D, który zadebiutował w 1998 roku. Opisywany egzemplarz to praktyczna wersja nazwana przez producenta Touring. Wersję 320d wyposażono w silnik M47D20TÜ, czyli czterocylindrową jednostkę o pojemności 2.0l i mocy 150km. Za zasilanie odpowiada układ wtryskowy Common Rail drugiej generacji firmy Bosch, zaś za doładowanie… Czytaj dalej BMW E46 320d | Stage 1 | 150km 330Nm ➡ 190km 392Nm
Opel Signum 1.9 CDTi | Stage 1 | 150km 315Nm ➡ 180km 387Nm
Opel Signum to samochód zbudowany na bazie przedłużonej płyty podłogowej Vectry C Kombi, wykorzystanej przy produkcji m.in. modelu Vectra C oraz Cadillac BLS, Fiat Croma i Saab 9-3 II. Wyposażony w silnik wysokoprężny 1.9 o mocy 150 koni mechanicznych, zaprojektowany przez FPT (Fiat Powertrain Technologies). Tą popularną jednostkę wyposażono w szesnastozaworową głowicę i układ wtryskowy… Czytaj dalej Opel Signum 1.9 CDTi | Stage 1 | 150km 315Nm ➡ 180km 387Nm
Volvo S60 II 2.0 D2 | Stage 1 | 120km 280Nm ➡ 158km 333Nm
Volvo S60 drugiej generacji miał premierę w 2010 roku. Model ten dzieli płytę podłogową EUCD wraz z modelem XC60, V60 a także Fordem Mondeo i Kuga. Opisywany egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji tej generacji. Silnik D2 o oznaczeniu D4204T8 to autorska konstrukcja Volvo, która zastąpiła silnik grupy PSA o pojemności 1.6l. Generuje on moc… Czytaj dalej Volvo S60 II 2.0 D2 | Stage 1 | 120km 280Nm ➡ 158km 333Nm
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI | Stage 1 | 105km 250Nm ➡ 134km 320Nm
Volkswagen Passat to prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalny reprezentant segmentu D. Szósta generacja zaprezentowana w 2005 roku stawiała przede wszystkim na nowoczesne wyposażenie, czy zwiększenie przestrzeni wewnętrznej. Wśród nowoczesnych i nie zawsze do końca bezawaryjnych jednostek napędowych znalazła się klasyczna jednostka 1.9 TDI. W tym przypadku nosi oznaczenie BLS, zasila ją autorski system pompowtryskiwaczy i generuje 105km.… Czytaj dalej Volkswagen Passat B6 1.9 TDI | Stage 1 | 105km 250Nm ➡ 134km 320Nm
BMW E61 525d | Stage 1 | 177km 400Nm ➡ 220km 464Nm
BMW E61 to piąta generacja serii 5 w nadwoziu typu kombi. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym M57D25TÜ o mocy 177 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego. Silnik ten połączono z manualna skrzynią biegów. Modyfikację wykonałem w taki sposób, aby nie przekraczać granic bezpieczeństwa zawartych w danych technicznych osprzętu. Efekt… Czytaj dalej BMW E61 525d | Stage 1 | 177km 400Nm ➡ 220km 464Nm
Alfa Romeo 156 2.4 JTDm | Stage 2 | 175km 385Nm ➡ 271km 569Nm
Alfa Romeo 156 to samochód segmentu D zaprojektowany w sportowym duchu. Opisywana 156 to wyjątkowy egzemplarz, który uprzednio poddano modyfikacji w Friedrichshafen przez firme Pogea Racing. Przykuwający uwagę pakiet stylistyczny uzupełnia przelotowy wydech, wydajniejszy układ hamulcowy i dolotowy z większym intercoolerem, a także hybrydowa turbosprężarka. Modyfikacje mechaniczne wykonał właściciel z należytą starannością i profesjonalnym ich… Czytaj dalej Alfa Romeo 156 2.4 JTDm | Stage 2 | 175km 385Nm ➡ 271km 569Nm
Citroën C-Crosser 2.2 HDI | Stage 1 | 156km 380Nm ➡ 193km 423Nm
Citroën C-Crosser to tak naprawdę solidna japońska konstrukcja jaką jest Mitsubishi Outlander. Napędza go Diesel 2.2 HDI o mocy 156 koni mechanicznych i momencie 380 niutonometrów, oznaczony jako DW12MTED4. Opisywany silnik wyposażono w system Common Rail III generacji firmy Bosch z precyzyjnymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Znalazła się tam także turbosprężarka z elektrycznie sterowaną zmienną geometrią Garrett… Czytaj dalej Citroën C-Crosser 2.2 HDI | Stage 1 | 156km 380Nm ➡ 193km 423Nm
Peugeot 308 I 1.6 HDI | Stage 1 | 109km 230Nm ➡ 141km 300Nm
Peugeot 308 pierwszej generacji to samochód kompaktowy (segment C) produkowany na rynku europejskim w latach 2007-2013. Opisywany egzemplarz to wersja SW wyposażona w wysokoprężny silnik 1.6 o mocy 109 koni mechanicznych i momencie 230 niutonometrów. Jednostka napędowa DV6TED4 to wspólna konstrukcja francuskiego koncernu PSA i Forda. Szeroko stosowana w samochodach Peugeot, Citroën, Ford, Mazda, Volvo,… Czytaj dalej Peugeot 308 I 1.6 HDI | Stage 1 | 109km 230Nm ➡ 141km 300Nm
BMW E60 530xd | Stage 1 | 235km 500Nm ➡ 291km 631Nm
BMW E60 to piąta generacja serii 5 w nadwoziu sedan. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym. Silnik M57D30TÜ2 cechuje moc 235 koni mechanicznych i 500 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku napęd na cztery koła przenosi sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF 6HP26Z we współpracy z systemem xDrive. M57D30TÜ2 to kolejna modyfikacja… Czytaj dalej BMW E60 530xd | Stage 1 | 235km 500Nm ➡ 291km 631Nm