Audi A4 B6 2.5 TDI | Stage 2 | 180 KM / 370 Nm ➡ 250 KM / 513 Nm

Audi A4 B6 to popularny przedstawiciel segmentu D producenta z Ingolstadt. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny, sześciocylindrowy silnik V6 o oznaczeniu AKE. Fabryczne osiągi to 180 koni mechanicznych i 370 Nm momentu obrotowego. Za zasilanie jednostki napędowej odpowiada pompa rotacyjna VP44 z blokadą maksymalnej dawki. Wygenerowany moment obrotowy na asfalt przenosi napęd na wszystkie koła… Czytaj dalej Audi A4 B6 2.5 TDI | Stage 2 | 180 KM / 370 Nm ➡ 250 KM / 513 Nm

BMW E83 X3 20d | Stage 1 | 177 KM / 350 Nm ➡ 211 KM / 412 Nm

BMW E83 to drugi model z serii X, określany przez producenta jako SAV (Sports Activity Vehicle). Opisywany egzemplarz to model po liftingu. Wyposażony w wysokoprężny czterocylindrowy silnik N47D20 o mocy 177 koni mechanicznych i 350 Nm momentu obrotowego. W tym nadwoziu można odczuć niedosyt momentu obrotowego. Z tego właśnie powodu właściciel zdecydował się na bezpieczną… Czytaj dalej BMW E83 X3 20d | Stage 1 | 177 KM / 350 Nm ➡ 211 KM / 412 Nm

BMW E39 530D | Stage 1 | 193 KM / 410 Nm ➡ 216 KM / 501 Nm

Opisywany egzemplarz BMW serii 5 E39 wyposażono w wysokoprężny sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym M57D30 o mocy 193 koni mechanicznych i 410 Nm momentu obrotowego. Samochód przyjechał po nieudanej modyfikacji która powodowała drgania przy przyspieszaniu i wysokie spalanie. W związku z tym pierwszą czynnością którą wykonałem to przywrócenie sterownika do stanu fabrycznego. Pomiary które wykonałem… Czytaj dalej BMW E39 530D | Stage 1 | 193 KM / 410 Nm ➡ 216 KM / 501 Nm

BMW E61 525D | Stage 1 | 177 KM / 400 Nm ➡ 211 KM / 482 Nm

BMW E61 to piąta generacja serii 5 w wersji kombi. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym M57D25TÜ o mocy 177 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku sprzężony jest z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF 6HP26. Po odczytaniu kalibracji okazało się że samochód poddano wcześniej nieprofesjonalnej modyfikacji, wykonanej… Czytaj dalej BMW E61 525D | Stage 1 | 177 KM / 400 Nm ➡ 211 KM / 482 Nm

BMW E65 730D | Stage 1 | 231 KM / 520 Nm ➡ 270 KM / 620 Nm

BMW E65 to przedstawiciel flagowej serii 7 bawarskiego producenta. Opisywany egzemplarz to model po liftingu, który drastycznie zmienił jego wygląd. Egzemplarz ten wyposażono w wysokoprężny, sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym M57D30TÜ2 o mocy 231 koni mechanicznych i 520 Nm momentu obrotowego. Wraz z automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach ZF 6HP26 stanowi komfortowy tandem. Przy masie… Czytaj dalej BMW E65 730D | Stage 1 | 231 KM / 520 Nm ➡ 270 KM / 620 Nm

Alfa Romeo 159 1.9 JTD | Stage 1 | 120 KM / 280 Nm ➡ 160 KM / 374 Nm

Dzisiejsza Alfa Romeo wyposażona jest w czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 1.9 litra w wersji CF4 o mocy 120 koni mechanicznych. Przed modyfikacją wykonałem pomiary parametrów, które wykazały bardzo dobry potencjał do modyfikacji. Silnik nie był wyeksploatowany, a osprzęt funkcjonował prawidłowo, dzięki czemu mogłem pozwolić sobie na mocniejszą modyfikację. Oprócz tego, wyłączyłem problematyczny układ recyrkulacji,… Czytaj dalej Alfa Romeo 159 1.9 JTD | Stage 1 | 120 KM / 280 Nm ➡ 160 KM / 374 Nm

Fiat Bravo 2.0 MultiJet II | Stage 2 | 165 KM / 360 Nm ➡ 231 KM / 490 Nm

Opisywany Fiat Bravo, wyposażony jest we flagowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny włoskiej produkcji. Jest to dwulitrowy silnik MultiJet drugiej generacji o mocy 165 koni mechanicznych i 360 niutonometrów momentu obrotowego. Właściciel pojazdu dokonał w nim szereg modyfikacji i usprawnień, aby przygotować go do sporego przyrostu mocy i momentu obrotowego. Do wykonanych modyfikacji należy między innymi hybrydowa… Czytaj dalej Fiat Bravo 2.0 MultiJet II | Stage 2 | 165 KM / 360 Nm ➡ 231 KM / 490 Nm

Alfa Romeo GT 1.9 JTD | Stage 1+ | 140 KM / 305 Nm ➡ 185 KM / 390 Nm

Dzisiejsza członkini klubu Alfaholicy napędzana jest jednym z najlepszych silników wysokoprężnych włoskiej konstrukcji, który śmiało może konkurować z niemieckim TDI. Jest to silnik 1.9 JTD w wersji CF3 o mocy 140 koni mechanicznych. W samochodzie tym zostały wykonane drobne modyfikacje mechaniczne takie jak wydech przelotowy czy sportowa wkładka filtra powietrza. Początkowe pomiary i logi wykazały… Czytaj dalej Alfa Romeo GT 1.9 JTD | Stage 1+ | 140 KM / 305 Nm ➡ 185 KM / 390 Nm

Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet | Stage 2 | 90 KM / 200 Nm ➡ 143 KM / 280 Nm

Opisywany Fiat to popularny na naszym rynku przedstawiciel segmentu B – model Grande Punto. Skonstruowany przy współpracy z koncernem GM, wiele komponentów dzieli z Oplem Corsą D. Egzemplarz ten napędzany jest cechującym się wysoką kulturą pracy i niskim spalaniem, najmniejszym czterocylindrowym silnikiem Diesla świata. Ma on pojemność 1.25 litra i generuje moc 90 koni mechanicznych… Czytaj dalej Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet | Stage 2 | 90 KM / 200 Nm ➡ 143 KM / 280 Nm

Mercedes E320 CDI | Stage 1 | 204 KM ➡ 243 KM / 550 Nm

Opisywany Mercedes to znana E klasa generacji W211, model E320 CDI napędzana wysokoprężną 6 cylindrową rzędową jednostką OM648 o mocy 204 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Silnik ten sparowany jest z automatyczną skrzynią biegów 5G-Tronic 722.6 typu W5A 580. Zgodnie z życzeniem właściciela nie przekraczałem wartości momentu obrotowego 550-560 Nm (limit skrzyni biegów to… Czytaj dalej Mercedes E320 CDI | Stage 1 | 204 KM ➡ 243 KM / 550 Nm