BMW 316d F31 2.0d | Stage 1+ | 115 KM / 260 Nm ➡ 179 KM / 409 Nm

BMW 316d należy do segmentu D, rywalizując z takimi pojazdami jak Mercedes-Benz C-Klasa czy Audi A4. Ten model, z generacji F31, produkowano od 2011 do 2018 roku. Charakteryzuje się on dynamicznym designem, wysokim standardem wykończenia oraz doskonałymi osiągami jezdnymi. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny silnik o pojemności 2.0 litra, który generuje moc 115 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Jednostkę napędową N47D20K1 wyposażono w turbosprężarkę ze zmienną geometrią, co zapewnia dynamiczne przyspieszenie i elastyczność w całym zakresie obrotów. Silnik ten współpracuje z manualną skrzynią biegów, co pozwala na pełne wykorzystanie jego potencjału.

Jednostka napędowa N47D20K1 cieszy się dobrym uznaniem wśród entuzjastów tuningu. Silnik ten wyposażono w system wtrysku Common Rail firmy Bosch, co zapewnia precyzyjne dawkowanie paliwa i optymalne spalanie. Turbosprężarka ze zmienną geometrią IHI RHV4 pozwala na osiągnięcie wysokiego ciśnienia doładowania już od niskich obrotów, co eliminuje zjawisko turbodziury. Fabryczna moc silnika jest mocno ograniczona kalibracjami, zaś mechanicznie osprzęt jest ten sam co w wersji 318d.

Przed przystąpieniem do modyfikacji przeprowadziłem szereg pomiarów, które wykazały, że silnik znajduje się w doskonałym stanie technicznym. Wszystkie parametry jednostki napędowej były zgodne z fabrycznymi specyfikacjami, co pozwoliło na bezpieczne zwiększenie mocy i momentu obrotowego. Wszystkie zmiany wprowadziłem w sposób bezpieczny, zachowując wszystkie limity i zabezpieczenia, aby zapewnić długotrwałą i niezawodną eksploatację pojazdu.

W ramach modyfikacji Stage 1+ zwiększyłem moc silnika do 179 KM i moment obrotowy do 409 Nm. Efektem tych zmian jest znaczne poprawienie elastyczności silnika, co pozwala na dynamiczne przyspieszenie w całym zakresie obrotów. Właściciel pojazdu zauważył znaczną poprawę osiągów, co sprawia, że jazda staje się jeszcze bardziej przyjemna i dynamiczna.