Audi A5 8T 2.0 TDI | Stage 1 | 163 KM / 350 Nm ➡ 198 KM / 412 Nm

Audi A5 pierwszej generacji, znane jako 8T, to elegancja, wysoka jakość wykonania i sportowy charakter. Ten model, debiutujący w 2007 roku, łączy w sobie przestronność sportbacka z dynamiczną sylwetką coupe, oferując unikalne wrażenia z jazdy. Nasz najnowszy projekt dotyczy wyjątkowego egzemplarza z mocnym i niezawodnym silnikiem 2.0 TDI, a rezultat przeszedł najśmielsze oczekiwania!

Sercem tego Audi jest wysokoprężna jednostka CAHB, znana z wysokiej kultury pracy. Silnik ten, wyposażony w system Common Rail i turbosprężarkę ze zmienną geometrią Garrett GTC1549, oferuje fabrycznie 163 koni mechanicznych i 350 Nm momentu obrotowego. Napęd na przednią oś przenoszony jest przez manualną skrzynię biegów.

Przed przystąpieniem do modyfikacji wykonałem analizę dynamiczną, aby upewnić się, że jednostka napędowa jest w odpowiednim stanie, a każdy parametr mieści się w normie. Główną misją była optymalizacja map wtrysku paliwa, jego kąta i ciśnienia doładowania, aby precyzyjnie dostroić pracę silnika i uzyskać maksymalne osiągi. Rezultatem jest uzyskany wzrost mocy – 198 koni mechanicznych oraz momentu obrotowego, który teraz wynosi 412 Nm.

Efekt? Audi A5 8T po modyfikacji to zupełnie nowy poziom wrażeń z jazdy. Oznacza to znacznie lepsze przyspieszenia, dynamiczniejszą reakcję silnika na pedał gazu i odczuwalnie większą elastyczność.

Kategorie: