Alfa Romeo 159 2.0 JTDm | Stage 1 | 170km 360Nm ➡ 201km 441Nm

Alfa Romeo 159 to kolejny model w segmencie D, który w 2005 roku zastąpił 156, z którym dzieli kilka rozwiązań technicznych. Samochód ten zaprojektował Giorgetto Giugiaro we współpracy z Centro Stile Alfa Romeo. Opisywany pojazd napędza wysokoprężny silnik konstrukcji Fiata – MultiJet o pojemności 2.0l i mocy 170km oraz 360Nm momentu obrotowego.

Jednostka ta bazuje na znanej konstrukcji 1.9 MultiJet, którą poddano wielu modyfikacjom. Wtrysk realizuje układ Common Rail drugiej generacji dostarczany przez firmę Bosch. Za doładowanie odpowiada turbosprężarka Garrett GTB1549.

Opisywana Alfa była uprzednio zmodyfikowana w niecodzienny sposób. W sterowniku wyłączono dodatkowe fazy wtrysku, co powodowało nieprzyjemny „klekot” i twardą pracę silnika. Oprócz tego wiele kodów błędów wyłączono, a limitery bezpieczeństwa ominięto. Pewnym może być, że eksploatacja pojazdu z takimi nastawami nie jest zdrowa dla silnika. Z tego więc powodu potrzebne było przywrócenie nastaw fabrycznych, na podstawie których można było wykonać diagnostykę i weryfikację stanu auta. Dopiero wtedy mogłem przystąpić do modyfikacji, której wynik można zaobserwować na wykresie poniżej.

Kategorie: