Citroën C5 I 2.0 HDI | Stage 1 | 136km 320Nm ➡ 170km 382Nm

Citroën C5 pierwszej generacji to samochód należący do segmentu D. Przez to stanowi konkurencję dla takich pojazdów jak Volkswagen Passat, Ford Mondeo czy Honda Accord. Model po face liftingu wyposażono przede wszystkim w mocniejsze silniki. W tym przypadku to Diesel 2.0 o mocy 136 koni mechanicznych i momencie 320 niutonometrów oznaczony jako RHR, zaś w przypadku Peugeota DW10BTED4.

Opisywana jednostka napędowa produkowana była od 2003 do 2008 roku wraz z mniej problematycznym, autorskim systemem oczyszczania spalin FAP. Wyposażony w turbosprężarkę ze zmienną geometrią Garrett GT1749, a także system wtrysku bezpośredniego typu piezo firmy Siemens.

Silnik wraz z osprzętem posiada odpowiedni zapas, przez co bez żadnych obaw można bezpiecznie poprawić fabryczne parametry. Pomiary wykazały brak przeciwwskazań do modyfikacji, zaś układ napędowy utrzymywał fabryczne osiągi. Efekt modyfikacji można zaobserwować poniżej. Przy masie tego wygodnego kombi dodatkowy moment obrotowy i moc będącą na równi z mocniejszym wariantem (2.2 BiTurbo 170km). Takie osiągi zapewniają o wiele lepsze wrażenia z jazdy.

Kategorie: