Ford Mustang VI 5.0 GT | Stage 1 | 421 KM / 530 Nm ➡ 439 KM / 560 Nm

Ford Mustang szóstej generacji. Sama nazwa budzi emocje, przywołuje obrazy klasycznych filmów akcji, amerykańskich dróg i nieokiełznanej mocy. Ten samochód, który od 2014 roku podbija serca entuzjastów motoryzacji na całym świecie, to prawdziwa ikona, która zyskała nową jakość i dostępność dzięki strategii „One Ford”. Historia Mustanga to opowieść o spełnionych marzeniach, a początek tej legendy sięga roku 1964. Od tego momentu, ten pojazd stał się synonimem wolności i amerykańskiego stylu życia. Przez lata, Mustang ewoluował, ale jego charakter pozostał niezmienny. Piąta generacja, wprowadzona w 2004 roku, ponownie rozbudziła globalne zainteresowanie modelem. W rezultacie, klienci z całego świata chętnie sprowadzali go ze Stanów Zjednoczonych. To właśnie z myślą o nich, Ford postanowił stworzyć wersję zoptymalizowaną pod kątem międzynarodowych rynków, w tym Europy. I tak w 2014 roku na światło dzienne wyszedł szósty Mustang, zaprojektowany od podstaw z myślą o europejskich przepisach i oczekiwaniach kierowców. To był przełom. Mustang, niezależnie od wersji nadwoziowej – Fastback Coupe czy Convertible – nie potrzebuje dodatkowych oznaczeń, aby być rozpoznawalnym. Jego kształt, nawiązujący do klasycznych wzorów, jest ikoniczny i ponadczasowy. Ford zręcznie połączył dziedzictwo przeszłości z nowoczesnym designem, tworząc pojazd, który przyciąga wzrok i budzi emocje.

Ostatnio do mnie trafił właściciel Mustanga VI z silnikiem Coyote 5.0, który borykał się z nieprawidłową mieszanką paliwową z powodu sportowego układu dolotowego. To było dla mnie wyzwanie, ale wiedziałem, że jestem w stanie pomóc. Po dokładnej diagnostyce, okazało się, że samochód był już wcześniej poddawany próbom modyfikacji, które niestety nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Pierwszym krokiem było przywrócenie samochodu do serii, poprzez wgranie oryginalnego oprogramowania sterownika. Następnie, przeprowadziłem wymaganą kalibrację. To był kluczowy etap, który pozwolił mi dostosować parametry pracy silnika do nowych warunków. Wszystkie zmiany zostały wprowadzone z zachowaniem maksymalnego bezpieczeństwa i niezawodności, aby osiągnąć optymalne wyniki.

Po zakończeniu modyfikacji, silnik generuje teraz 439 koni mechanicznych i 560 niutonometrów momentu obrotowego. Właściciel może teraz cieszyć się prawidłową pracą i jeszcze większą mocą i elastycznością silnika, co sprawia, że jazda Mustangiem staje się prawdziwą przyjemnością. Wyniki modyfikacji widać doskonale na wykresie, który przedstawia znaczną poprawę momentu obrotowego i mocy w całym zakresie obrotów. Ten Mustang to prawdziwa bestia na drodze, która zachwyca nie tylko swoim wyglądem, ale także imponującą dynamiką i mocą.