
BMW serii 4 to samochód klasy premium, który zadebiutował w 2013 roku. Model F36 to wersja Gran Coupe, czyli czterodrzwiowy liftback, który łączy w sobie cechy coupe i sedana. Ten egzemplarz wyposażono w silnik wysokoprężny o pojemności 2.0 litra. Jednostka napędowa B47D20O0 to nowoczesny silnik Diesla, który w wersji fabrycznej generuje 190 koni mechanicznych i 400 niutonometrów momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą manualnej skrzyni biegów.
Silnik B47D20O0 zastąpił starszą jednostkę N47. Jest to silnik z systemem Common Rail III generacji firmy Bosch. Turbosprężarka GTD1752 z nastawnikiem elektrycznym zapewnia efektywne doładowanie, a sterownik Bosch EDC17 kontroluje cały proces spalania, dbając o optymalne parametry pracy silnika.
Przed przystąpieniem do modyfikacji przeprowadziłem szereg pomiarów, które wykazały, że jednostka napędowa znajduje się w doskonałym stanie. Wszystkie parametry fabryczne były utrzymywane, co pozwoliło na bezpieczne zwiększenie mocy i momentu obrotowego.
Fabryczne 190 koni mechanicznych i 400 niutonometrów momentu obrotowego zostały zwiększone do 226 koni mechanicznych i 495 niutonometrów momentu obrotowego. To oznacza, że samochód zyskał prawie 20% więcej mocy i ponad 23% więcej momentu obrotowego. Takie zmiany sprawiają, że BMW 420d staje się jeszcze bardziej dynamiczny i elastyczny w codziennej eksploatacji. Właściciel zauważył znaczne poprawy w przyspieszeniu oraz w elastyczności.
