Audi A4 B8 2.0 TDI | Stage 1 | 170 KM / 350 Nm ➡204 KM / 422 Nm

Audi A4 B8, to synonim klasycznej elegancji, niezawodności i komfortu. Model produkowany w latach 2007-2015, do dziś cieszy się ogromną popularnością, a jego przemyślany design i wysoka jakość wykonania to cechy, które wciąż zachwycają. Opisywany egzemplarz to elegancki sedan z silnikiem 2.0 TDI, oznaczonym kodem CAHA.

Ten konkretny silnik, to czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, napędzana systemem Common Rail. Fabrycznie oferował 170 koni mechanicznych i 350 Nm momentu obrotowego, generowanych dzięki turbosprężarce BorgWarner BV43 o zmiennej geometrii. CAHA to silnik znany ze swojej solidności, co uczyniło go idealnym kandydatem do bezpiecznego i efektywnego tuningu.

Sterownik Bosch EDC17 to zaawansowane urządzenie, wymagające precyzji i doświadczenia w modyfikacjach. Zanim cokolwiek zmieniłem, wykonałem pełną kopię zapasową oryginalnego oprogramowania – bezpieczeństwo Klienta jest dla mnie priorytetem. W razie jakichkolwiek problemów, zawsze mogę przywrócić pierwotne ustawienia.

Następnie, z uwagą przejrzałem fabryczne mapy sterownika. To fundament, na którym zbudowałem nową, zoptymalizowaną wersję. Dostosowałem parametry doładowania, wtrysku paliwa oraz jego kąta, aby wydobyć maksimum potencjału z tego silnika. Każda zmiana została przemyślana i wdrożona z uwzględnieniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, chroniąc jednostkę napędową przed uszkodzeniami.

Silnik teraz generuje 204 konie mechaniczne i 422 Nm momentu obrotowego. To przyrost 34 KM i 72 Nm w porównaniu do wersji fabrycznej. W praktyce przekłada się to na dynamikę jazdy, przyspieszenie i większą elastyczność silnika w każdym zakresie obrotów. Właściciel Audi zauważył ogromną poprawę w codziennym użytkowaniu, szczególnie podczas wyprzedzania i dynamicznej jazdy miejskiej.

Kategorie: