
BMW 525d E39, ikona klasy średniej wyższej produkowana w latach 1995-2003, to samochód, który łączy elegancję, komfort i dynamiczny charakter. Następca cenionego E34, oferuje przestronne wnętrze i wysoki poziom wygody. Opisywany egzemplarz wyposażony jest w solidny, sześciocylindrowy silnik diesla M57D25, który w standardzie dysponował mocą 163 koni mechanicznych i 350 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta, znana ze swojej niezawodności, to doskonały fundament do bezpiecznego zwiększenia osiągów.
Przed rozpoczęciem modyfikacji dokładnie zdiagnozowałem stan techniczny silnika. Wyniki potwierdziły, że jednostka jest w bardzo dobrym stanie, co pozwoliło przejść do etapu optymalizacji kalibracji. W ramach Stage 1 skupiłem się na zwiększeniu ciśnienia doładowania, dostosowaniu dawki oraz optymalizacji kąta wtrysku. Całość została skrupulatnie przetestowana na hamowni, gwarantując maksymalną niezawodność i bezpieczeństwo.
Rezultat? Wzrost mocy do 194 koni mechanicznych i momentu obrotowego do 416 Nm. To przyrost blisko 20% w stosunku do fabrycznych parametrów. Dzięki temu BMW 525d zyskuje teraz znacznie lepszą dynamikę. Modyfikacja została przeprowadzona bez konieczności ingerencji w mechaniczne podzespoły silnika, co zachowuje jego oryginalną trwałość i niezawodność.
