Volvo XC90 to popularny SUV, znany ze swojej wszechstronności i bezpieczeństwa, który zdobył uznanie na całym świecie. Pierwsza generacja tego modelu, wprowadzona w 2002 roku szybko stała się ulubieńcem rodzin i entuzjastów motoryzacji dzięki swojemu stylowi, komfortowi i niezawodności. Zbudowano go na płycie podłogowej P2x, wykorzystywana wcześniej w modelach S60, S80 i V70. Jest to rozwinięcie modelu koncepcyjnego „Adventure Concept Car” zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w 2002 roku.
Opisany tutaj samochód wyposażono w silnik 2.5 T5 o mocy 209 km i momencie obrotowym wynoszącym 320 Nm. Silnik ten, znany jako B5254T, jest typowym szwedzkim pięciocylindrowym, rzędowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym wyposażony w wielopunktowy wtrysk. Za jego kontrolę odpowiada jednostka sterująca Bosch ME7.
Proces modyfikacji obejmował dokładne sprawdzenie silnika i osprzętu, aby upewnić się, że nadaje się do modyfikacji. Pomiary wykazały, że jednostka napędowa jest w doskonałej kondycji, co było kluczowym czynnikiem w kwalifikacji do tego projektu.
Po modyfikacji ECU, moc silnika wzrosła do 249 km, a moment obrotowy osiągnął poziom 389 Nm. To wzrost o średnio 20% w porównaniu z oryginalnymi wartościami i co najważniejsze, zwiększone osiągi nie wpłynęły negatywnie na niezawodność silnika. Warto zauważyć, że oprócz modyfikacji ECU, nie wprowadzono żadnych zmian mechanicznych w silniku lub układzie wydechowym. Oznacza to, że samochód zachował swoją oryginalną niezawodność, jednocześnie oferując znacznie lepsze osiągi. To właśnie jest piękno chip tuningu – możliwość odblokowania ukrytego potencjału pojazdu bez konieczności kosztownych i skomplikowanych modyfikacji mechanicznych. Porównanie parametrów przed i po modyfikacji mówi samo za siebie. Wzrost mocy o 40 km i moment obrotowy o 69 Nm to znacząca poprawa, która z pewnością będzie odczuwalna podczas jazdy. Samochód będzie miał lepszą responsywność, lepsze przyspieszeni i większą elastyczność, co sprawi, że jazda będzie jeszcze przyjemniejsza.