Skoda Octavia to samochód, który od dawna cieszy się ogromną popularnością. Druga generacja tego modelu, wprowadzona na rynek w 2004 roku, oferowała szeroki wybór konfiguracji nadwozia. Między innymi praktyczny kombi, elegancka limuzyna oraz dynamiczna wersja z napędem na cztery koła. Oparto go płycie podłogowej VW A5 PQ, którą wykorzystano również w takich pojazdach jak Seat Altea, Toledo, Leon czy Audi A3. Opisany tutaj egzemplarz to wersja kombi, wyposażona w wysokoprężny silnik 2.0 TDI o mocy 140 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 320 niutonometrów.
Jednostka napędowa o oznaczeniu CFHC to czterocylindrowy, szesnastozaworowy Turbo Diesel, kontrolowany przez sterownik Bosch EDC17. Posiada on filtr DPF oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Wyposażono go w bezpośredni wtrysk Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Napęd przenoszony jest na przednią oś przez sześciobiegową manualną skrzynię biegów z dwumasowym kołem zamachowym.
Proces modyfikacji rozpoczął się od szczegółowej diagnostyki pojazdu, aby ocenić stan silnika. W następnym kroku dokonano starannej analizy danych, aby zidentyfikować obszary, w których można uzyskać poprawę osiągów, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo i niezawodność pojazdu. Po wprowadzeniu zmian w oprogramowaniu ECU, pojazd przeszedł ponowną diagnostykę, aby sprawdzić efekty modyfikacji. Moc silnika wzrosła z oryginalnych 140 koni mechanicznych do 182 km, a moment obrotowy zwiększył się z 320 Nm do 407 Nm.