Kia Carens trzeciej generacji to minivan segmentu C, zaprezentowany po raz pierwszy w 2006 roku. Samochód utrzymano w nowym języku stylistycznym, charakteryzując się dużym trapezoidalnym wlotem powietrza. Dostępne były warianty 5, jak i 7-osobowe.
Za napęd odpowiada wysokoprężna jednostka napędową konstrukcji VM Motori RA 420 SOHC o pojemności 2.0, przez koncern Hyundai oznaczona jako D4EA. Generuje ona moc 140 km i 305 Nm momentu obrotowego. Silnik ten znany jest z innych pojazdów marki Chevrolet, Daewoo, Hyundai oraz Opel. Zasilany jest przez układ Common Rail, zaś za doładowanie odpowiada turbosprężarka Garrett GTB1649. Napęd na przednią oś przenosi manualna skrzynia biegów.
Efekt modyfikacji wykonanych w omawianym pojeździe to zwiększenie mocy ze 140 km do 169 km oraz zwiększenie momentu obrotowego z 305 Nm na 353 Nm. Z powodu uślizgu starego sprzęgła zmierzony moment jest niższy niż w rzeczywistości.