Audi A4 piątej generacji, oznaczone jako B9 to samochód należący do segmentu D. Zaprezentowano go po raz pierwszy w 2015 roku i produkowany jest do dzisiaj. Face lifting nastąpił w 2019 roku.
Za napęd odpowiada wysokoprężna jednostka napędową z serii EA288 oznaczona jako DEUC. Pojemność to 2.0l, generuje ona moc 122 km i 270 Nm momentu obrotowego. Zasilany jest przez układ Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, zaś za doładowanie odpowiada turbosprężarka BMTS BM70B posiadająca spory zapas. Napęd na przednią oś przenosi dwusprzęgłowa skrzynia biegów S-Tronic.
Efekt modyfikacji wykonanych to zwiększenie mocy ze 122 km do 173 km oraz momentu obrotowego z 270 Nm na 361 Nm. Silnik ten posiada potencjał na jeszcze większe przyrosty mocy, jednak w tym przypadku zastosowałem mocno zachowawcze podejście z racji obaw właściciela o niezawodność pojazdu po modyfikacji.