Ford Focus trzeciej generacji zaprezentowano w 2010 roku. Zbudowano go na bazie zmodernizowanej płyty podłogowej używanej we wcześniejszych generacjach. Jego stylistyka była tworzona według filozofii „Kinetic Design”. Z przodu pojawił się wlot powietrza w kształcie trapezu przedzielony dwiema poprzeczkami oraz zastosowano agresywnie zarysowane reflektory. Z tyłu znalazły się lampy z wcięciem prowadzonym aż do tylnych błotników
Jednostka napędowa to Turbo Diesel konstrukcji Forda oznaczona jako XWDB. Silnik ten ma pojemność 1.5 i moc 120 koni mechanicznych, zasilany przez układ Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Napęd na przednią oś przenosi manualna sześciobiegowa skrzynia biegów Durashift.
Efekt modyfikacji poprawiających elastyczność i spalanie to zwiększenie mocy z 120 km do 135 km oraz momentu obrotowego z 300 Nm na 336 Nm.