Opel Insignia A 2.0 CDTi | Stage 1 | 130km 300Nm ➡ 194km 407Nm

Opel Insignia to pojazd klasy średniej produkowany w latach 2008-2017. Widoczny model na zdjęciach należy do pierwszej generacji. Auto oparto na płycie podłogowej „GM Epsilon II” wykorzystaną m.in. w Saab 9-5 II, Chevrolet Malibu czy w Buick LaCrosse. Samochód ten zdobył tytuł „Car of the Year” 2009. W 2013 roku doczekał się również face liftingu.

Wyposażono go w wysokoprężny silnik Opel A20DTJ bazujący na silniku MultiJet Fiata o pojemności 2.0 oraz mocy 130 km i 300 Nm momentu obrotowego. Za doładowanie odpowiada turbosprężarka o zmiennej geometrii Garrett GT1446. Napęd przenoszony jest na przednią oś poprzez sześciobiegową skrzynię biegów M32.

Efekt modyfikacji wykonanych w omawianym pojeździe to zwiększenie mocy ze 130 km do 194 km oraz zwiększenie momentu obrotowego z 300 Nm na 407 Nm. Są to wyniki wykraczające poza zdolności skrzyni biegów, jednakże właściciel wykonał modyfikacje układu napędowego, które na to pozwoliły.