Ford S-Max I, minivan należący do segmentu D, zbudowano na bazie czwartej generacji Forda Mondeo, po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2006 roku. Samochód zaprojektowano zgodnie z nową filozofią marki – Kinetic Design. Wnętrze jest podobne do tego, które można spotkać w czwartej generacji Mondeo. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2007 model zajął 1. pozycję.
Silnik o oznaczeniu TYWA należy do rodziny DW10 ówczesnego koncernu PSA. Jego pojemność skokowa wynosi 2 litry, a generowana moc to 115 koni mechanicznych. Jest to słabsza wersja silnika o mocy 140 koni mechanicznych, sprzedawana na rynku belgijskim. Wyposażono go w układ wtryskowy Delphi i sterownik DCM3.5, a także turbosprężarkę Garrett GT1749V.
Modyfikacja tego silnika zaowocowała sporym przyrostem mocy, wynoszącym około 46%, oraz dodatkowe 26% momentu obrotowego. Efekt na wykresie poniżej: