
Opel Astra piątej generacji, oznaczonej jako K zaprezentowano po raz pierwszy w 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Pojazd zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2016. Jako reprezentant segmentu C konkurował z takimi modelami jak Ford Focus, Honda Civic, Renault Mégane czy Volkswagen Golf.
Opisywany egzemplarz napędza silnik B14XFL, który jest ewolucją dobrze znanego silnika Opla 1.4 Turbo, wyposażony w system bezpośredniego wtrysku. Za sterowanie jednostką napędową odpowiada nowoczesny komputer firmy Delco.
Samochód prosto po zakończeniu gwarancji trafił na zabieg podniesienia mocy i momentu obrotowego. Wersja 125 KM tak naprawdę różni się względem 150 KM kalibracją. Dobrze to obrazuje wykres fabrycznego momentu obrotowego który mocno spada powyżej 3500 obrotów na minutę. Dzięki podniesieniu go w rejonie wyższych obrotów moc wzrosła o prawie 38% co daje bardzo odczuwalną różnicę.
