Audi A4 trzeciej generacji, oznaczone jako B7 zaprezentowano po raz pierwszy jesienią 2004 roku jako konkurencja dla Mercedesa klasy C W203, czy BMW Serii 3 E90. Audi A4 B7 to tak naprawdę poprzednia generacja, ale z kilkoma modyfikacjami. Główna konstrukcja jest taka sama. Zmiany widać przede wszystkim na zewnątrz. Od początku dostępne w dwóch wersjach: limuzyna i kombi (oznaczone jako Avant). Od początku roku 2006 w sprzedaży pojawiła się także wersja Cabriolet.
Silnik 2.0 TDI o oznaczeniu BRD, to rozwinięcie rodziny EA188, do której należał również 1.9 TDI. Zasilany systemem pompowtryskiwaczy i turbosprężarkę KKK BV43, legitymuje się fabrycznie mocą 170km i 350Nm. Całym układem steruje ECU Siemens PPD. Opisywana jednostka napędowa niestety odbiega trwałością od znanego i lubianego 1.9 TDI. Z tego powodu kalibrację wykonałem w sposób rozsądny, bez pogoni za jak najwyższymi przyrostami mocy. Samochód przeszedł wcześniej kilka drobnych modyfikacji, takich jak przelotowy układ wydechowy, co wpłynęło pozytywnie na efekt modyfikacji, który można zaobserwować poniżej: