BMW E60 545i | Stage 1 | 333km 450Nm ➡ 351km 491Nm

BMW E60 to piąta generacja serii 5 w nadwoziu sedan. Opisywany egzemplarz wyposażono w wolnossący silnik o pojemności 4.4l z zapłonem iskrowym w konfiguracji V8. Silnik N62B44 odznacza się mocą 333 koni mechanicznych i 450 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku napęd na tylną oś przenosi sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF z oprogramowaniem xHP.

Silnik N62B44 wszedł do produkcji w 2001 roku. Rozrząd oparty na łańcuchu w którym zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvetronic oraz faz rozrządu (VANOS).

Jako że jest to silnik wolnossący, osiągnięty przyrost mocy nie jest imponujący, jednak przyrost momentu obrotowego może być odczuwalny. Zgodnie z życzeniem właściciela, podniosłem wartość docelową biegu jałowego z 500 na 600 obrotów na minutę, a także usunąłem ogranicznik prędkości maksymalnej. Oprócz tego dodałem efekty dźwiękowe przy schodzeniu z obrotów jak na filmie poniżej.