Renault Clio to samochód z segmentu B, produkowany w latach 2012-2020. Napędza go silnik wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 75 koni mechanicznych i momencie 200 Nm, oznaczony jako K9K612.
Jednostka K9K612 to kolejna ewolucja silnika 1.5 dCi, która w przeszłości nie cieszyła się zbyt pochlebną opinią. Ten wariant wszedł do produkcji w 2014 roku i jest już mocno dopracowanym i bezawaryjnym silnikiem, który przy odpowiedniej eksploatacji nie sprawia większych problemów. Opisywany silnik wyposażono w turbosprężarkę ze zmienną geometrią Garrett GT1241, a także system wtrysku bezpośredniego Common Rail.
Wykorzystałem fakt, że silnik 1.5 dCi produkowany jest przez koncern Renault w dwóch wersjach tak, aby zminimalizować koszty. Wariant 75 i 90km to dokładnie ta sama jednostka, różniąca się jedynie kalibracją. Dzięki temu efekt modyfikacji to około 45% więcej mocy, co sprawia że różnica jest naprawdę spora przy zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa.