Opel Signum to samochód zbudowany na bazie przedłużonej płyty podłogowej Vectry C Kombi, wykorzystanej przy produkcji m.in. modelu Vectra C oraz Cadillac BLS, Fiat Croma i Saab 9-3 II. Wyposażony w silnik wysokoprężny 1.9 o mocy 150 koni mechanicznych, zaprojektowany przez FPT (Fiat Powertrain Technologies).
Tą popularną jednostkę wyposażono w szesnastozaworową głowicę i układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch. Za doładowanie odpowiada turbosprężarka z systemem zmiennej geometrii Garrett GT1749V. Za przeniesienie mocy odpowiada sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów F40.
Samochód ten poprzednio był już poddany modyfikacji w nieprofesjonalny sposób, co doprowadziło do uszkodzenia turbosprężarki. Niestety po awarii zakład regenerujący ją nie wykonał tego należycie, co wyszło na jaw podczas diagnostyki dynamicznej. Potwierdzeniem tego był bardzo kiepski wykres momentu obrotowego po wgraniu oryginalnych kalibracji. Właściciel auta podjął więc decyzję o wymianie turbosprężarki na używaną. Pomiary wykazały znaczną poprawę i zakwalifikowały pojazd do modyfikacji.
Efekt na wykresie poniżej