Volkswagen Passat to prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalny reprezentant segmentu D. Szósta generacja zaprezentowana w 2005 roku stawiała przede wszystkim na nowoczesne wyposażenie, czy zwiększenie przestrzeni wewnętrznej. Wśród nowoczesnych i nie zawsze do końca bezawaryjnych jednostek napędowych znalazła się klasyczna jednostka 1.9 TDI. W tym przypadku nosi oznaczenie BLS, zasila ją autorski system pompowtryskiwaczy i generuje 105km.
Diagnostyka dynamiczna i statyczna nie wykazała żadnych nieprawidłowości w pracy silnika oraz systemu DPF. Przy modyfikacji wziąłem pod uwagę występujące problemy z tymi jednostkami. Z tego powodu moment obrotowy nie narasta gwałtownie przy niskich prędkościach obrotowych by zmniejszyć obciążenie układu korbowego.
Dysponując prawie 30% większym momentem obrotowym Passat w końcu chętnie przyspiesza i bezproblemowo jest w stanie wykonać bezpieczny manewr wyprzedzania 😊