Peugeot 308 pierwszej generacji to samochód kompaktowy (segment C) produkowany na rynku europejskim w latach 2007-2013. Opisywany egzemplarz to wersja SW wyposażona w wysokoprężny silnik 1.6 o mocy 109 koni mechanicznych i momencie 230 niutonometrów.
Jednostka napędowa DV6TED4 to wspólna konstrukcja francuskiego koncernu PSA i Forda. Szeroko stosowana w samochodach Peugeot, Citroën, Ford, Mazda, Volvo, BMW i Mini. Posiada on nieskomplikowany system Common Rail firmy Bosch z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią Garrett GT1544. System filtra cząstek stałych FAP zapewnia zgodność z normą emisji spalin Euro 4.
Pomiary wykazały bardzo dobry stan silnika, co zakwalifikowało go do modyfikacji. Dodatkowe 32 konie mechaniczne i 70 niutonometrów to o około 30 procent lepsze osiągi, co powoduje zauważalną różnicę w stosunku do fabrycznych nastaw. Wynik modyfikacji na wykresie poniżej