Citroën C-Crosser to tak naprawdę solidna japońska konstrukcja jaką jest Mitsubishi Outlander. Napędza go Diesel 2.2 HDI o mocy 156 koni mechanicznych i momencie 380 niutonometrów, oznaczony jako DW12MTED4.
Opisywany silnik wyposażono w system Common Rail III generacji firmy Bosch z precyzyjnymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Znalazła się tam także turbosprężarka z elektrycznie sterowaną zmienną geometrią Garrett GTB1752VK.
Za przeniesienie napędu odpowiada sześciostopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów 6DCT470 produkcji Getrag. Przekładnia ta po raz pierwszy pojawiła się w 2007 roku w Mitsubishi Lancer Evo X jako TC-SST. Teoretycznie maksymalny moment obrotowy wynosi 470 Nm. Wykonując modyfikację, zgodnie z życzeniem właściciela skupiłem się na bezpieczeństwie i poprawie właściwości jezdnych na długich trasach. Wartość szczytowa momentu obrotowego nie jest o wiele większa od seryjnego, jednak jak można zaobserwować na wykresie z hamowni jego stała wartość utrzymywana jest w szerokim zakresie obrotów. Daje to uczucie płynnego rozwijania mocy, zaś sterownik skrzyni biegów jest w stanie bardzo dobrze to wykorzystać. Dzięki temu nie narażamy skrzyni biegów na spore przeciążenia, a turbosprężarka nie pracuje na granicy swoich możliwości.