Alfa Romeo 156 to samochód segmentu D zaprojektowany w sportowym duchu. Opisywana 156 to wyjątkowy egzemplarz, który uprzednio poddano modyfikacji w Friedrichshafen przez firme Pogea Racing. Przykuwający uwagę pakiet stylistyczny uzupełnia przelotowy wydech, wydajniejszy układ hamulcowy i dolotowy z większym intercoolerem, a także hybrydowa turbosprężarka. Modyfikacje mechaniczne wykonał właściciel z należytą starannością i profesjonalnym ich doborem.
Kalibracje przygotowane przez firmę z Niemiec przywróciłem do nastaw fabrycznych. Przy obecnych modyfikacjach nie spełniały swojej funkcji, a ich poprawa nie miała sensu biorąc pod uwagę sposób w jaki zostały przygotowane. Diagnostyka dynamiczna wykazała bardzo dobry przepływ przy nowym układzie dolotowym, a stan silnika zapowiadał bezproblemowy przyrost mocy.
Modyfikacja wymagała zmiany map, które ograniczały maksymalny moment obrotowy, a także nowej kalibracji sterowania doładowaniem dla turbosprężarki z dużym kołem kompresji. Przy tym poziomie doładowania potrzebna była zmiana czujnika doładowania na taki, który oferuje szerszy zakres pomiarowy.
Efekt to przyrost mocy i momentu obrotowego o prawie 50%, co daje konkretny efekt w tym niecodziennym kombi 😊