BMW E60 to piąta generacja serii 5 w nadwoziu sedan. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym. Silnik M57D30TÜ2 cechuje moc 235 koni mechanicznych i 500 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku napęd na cztery koła przenosi sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF 6HP26Z we współpracy z systemem xDrive.
M57D30TÜ2 to kolejna modyfikacja legendarnego M57. Tym razem wyposażona w system zasilania Common Rail III generacji firmy Bosch z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Oprócz tego znalazło się miejsce na nową turbosprężarkę z nastawnikiem elektrycznym, a także zmodyfikowany układ rozrządu.
Samochód ten uprzednio zmodyfikowano w znanej firmie. Niestety właściciel nie cieszył się zbyt długo efektami głównie przez pojawiające się problemy z systemem DPF. Zabieg ten uprzednio wykonano po najmniejszej linii oporu, czyli w wielu miejscach wstawiono ciągi tych samych wartości (bo łatwiej i szybciej) czy wartości na zasadzie dodawanie po kilka procent na pół mapy. Zapadła więc decyzja że wracamy do fabrycznego programu i tym razem robimy zgodnie ze sztuką 😊
Modyfikację wykonałem w taki sposób, aby wykorzystać pełen potencjał turbosprężarki GT2260V. Efekt to ponad 630 Nm momentu obrotowego, który mocno poprawił elastyczność silnika, a przy obecnym programie sterownik skrzyni biegów o wiele lepiej radzi sobie z doborem przełożeń. Mimo faktu, że samochód był już uprzednio poddany modyfikacji, właściciel zauważył poprawę osiągów i właściwości jezdnych.