Audi A4 B6 to popularny przedstawiciel segmentu D producenta z Ingolstadt. Opisywany egzemplarz wyposażono w wysokoprężny, sześciocylindrowy silnik V6 o oznaczeniu AKE. Fabryczne osiągi to 180 koni mechanicznych i 370 Nm momentu obrotowego. Za zasilanie jednostki napędowej odpowiada pompa rotacyjna VP44 z blokadą maksymalnej dawki. Wygenerowany moment obrotowy na asfalt przenosi napęd na wszystkie koła Quattro.
Właściciel dokonał szeregu modyfikacji takich jak: hybrydowa turbosprężarka, 2.5 calowy wydech, czy wydajniejszy układ wtryskowy.
Wykonałem wiele pomiarów dzięki którym idealnie dostosowałem odpowiedź turbosprężarki w każdych warunkach. Jako że pompa rotacyjna VP44 używa komunikacji cyfrowej, poprzez którą sterownik ECU wysyła informację o żądanej dawce i kącie wtrysku, maksymalna dawka zależy od limitu zapisanego w pamięci pompy. Wymusza to zastosowanie wydajniejszych wtryskiwaczy (końcówek), co skutkuje de-kalibracją dawki wtrysku. W związku z tym wewnętrzne kalibracje ECU musiały być przeliczone i dostosowane do tego faktu, aby nie doprowadzić do dymienia w trakcie normalnej jazdy, bądź nienaturalnej charakterystyki pracy silnika.
Osiągnięty wynik można zaobserwować na wykresie poniżej.