BMW E65 730D | Stage 1 | 231km 520Nm ➡ 270km 620Nm

BMW E65 to przedstawiciel flagowej serii 7 bawarskiego producenta. Opisywany egzemplarz to model po liftingu, który drastycznie zmienił jego wygląd. Egzemplarz ten wyposażono w wysokoprężny, sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym M57D30TÜ2 o mocy 231 koni mechanicznych i 520 Nm momentu obrotowego. Wraz z automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach ZF 6HP26 stanowi komfortowy tandem. Przy masie własnej (bez kierowcy), która wynosi 1900kg niestety nie są to wartości imponujące. Z tego powodu właściciel zdecydował się na poprawę osiągów.

Turbosprężarka Garrett GT2260VK posiada spory potencjał do zwiększenia momentu obrotowego. Niestety gwarantowany maksymalny moment obrotowy skrzyni biegów nie pozwala w pełni go wykorzystać. Po uzgodnieniu z właścicielem wartość momentu obrotowego po modyfikacji wynosi 620 Nm. Taka wartość jest o około 3% wyższa niż wartość deklarowana przez producenta skrzyni biegów. Przy modyfikacji skupiłem się na poprawieniu reakcji na gaz przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnie liniowej odpowiedzi. Dzięki temu udało się zachować charakter godny samochodu segmentu F. Oczywiście na koniec wykonałem sporo pomiarów, które pozwoliły w razie potrzeby dokonać niezbędne poprawki. Wszystkie te zabiegu po zakończonym procesie chip tuningu zapewnią maksymalną niezawodność samochodu i bezpieczną eksploatację.