Fiat Bravo 2.0 MultiJet II | Stage 2 | 165km 360Nm ➡ 231km 490Nm

Opisywany Fiat Bravo, wyposażony jest we flagowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny włoskiej produkcji. Jest to dwulitrowy silnik MultiJet drugiej generacji o mocy 165 koni mechanicznych i 360 niutonometrów momentu obrotowego.

Właściciel pojazdu dokonał w nim szereg modyfikacji i usprawnień, aby przygotować go do sporego przyrostu mocy i momentu obrotowego. Do wykonanych modyfikacji należy między innymi hybrydowa turbosprężarka czy większy intercooler.

Przed przystąpieniem do modyfikacji map, standardowo sporządziłem logi. Dzięki nim mogłem ocenić stan silnika, jego osprzętu oraz zakres wymaganych zmian, dzięki czemu mapy będą „szyte na miarę”.

Aby idealnie dostroić odpowiedź obecnej turbosprężarki, której charakterystyka odbiegała od fabrycznej, potrzebne były trzy przebiegi strojenia i pomiarów. Dzięki temu odpowiedź na gaz znacznie się poprawiła, a każdorazowe maksymalne jego wciśnięcie nie spowoduje jej zniszczenia,. Dzieje się tak ponieważ regulacja działa bez żadnego przestrzału, czy agresywnego przyrostu doładowania.

Po zabiegu charakterystyka znacznie się zmieniła, co można zauważyć na wykresie poniżej. Pragnę zaznaczyć że samochód nadal ma fabryczny filtr cząstek stałych!