Opisywany Mercedes to znana E klasa generacji W211, model E320 CDI napędzana wysokoprężną 6 cylindrową rzędową jednostką OM648 o mocy 204km i 500Nm momentu obrotowego. Silnik ten sparowany jest z automatyczną skrzynią biegów 5G-Tronic 722.6 typu W5A 580. Zgodnie z życzeniem właściciela nie przekraczałem wartości momentu obrotowego 550-560Nm (limit skrzyni biegów to 580Nm). Wykonałem modyfikację, która pozwala cieszyć się bezpieczną eksploatacją w każdej sytuacji. Uzyskane wyniki nie stanowią żadnego problemu ani dla samego silnika, ani dla sprężarki Garrett GT2359V.
Jak widać przy przeprowadzonej próbie, przy gwałtownym wciśnięcia pedału gazu doładowanie narasta bez przeładowywania natychmiast do żądanej wartości. Dzięki temu można korzystać ze zwiększonych osiągów bez obaw o uszkodzenie. Oczywiście wszelkie zabezpieczenia i limitery są aktywne, więc w przypadku jakiejkolwiek awarii wykrytej przez sterownik zaczną one interweniować.
Wynik bezpiecznej modyfikacji indywidualnej na wykresie poniżej