
Opisywany Mercedes to znana E klasa generacji W211, model E320 CDI napędzana wysokoprężną 6 cylindrową rzędową jednostką OM648 o mocy 204km i 500Nm momentu obrotowego. Silnik ten sparowany jest z automatyczną skrzynią biegów 5G-Tronic 722.6 typu W5A 580. Zgodnie z życzeniem właściciela nie przekraczałem wartości momentu obrotowego 550-560Nm (limit skrzyni biegów to 580Nm). Wykonałem modyfikację, która pozwala cieszyć się bezpieczną eksploatacją w każdej sytuacji. Uzyskane wyniki nie stanowią żadnego problemu ani dla samego silnika, ani dla sprężarki Garrett GT2359V.

Czerwona linia -> ciśnienie doładowania
Jak widać przy przeprowadzonej próbie, przy gwałtownym wciśnięcia pedału gazu doładowanie narasta bez przeładowywania natychmiast do żądanej wartości. Dzięki temu można korzystać ze zwiększonych osiągów bez obaw o uszkodzenie. Oczywiście wszelkie zabezpieczenia i limitery są aktywne, więc w przypadku jakiejkolwiek awarii wykrytej przez sterownik zaczną one interweniować.
Wynik bezpiecznej modyfikacji indywidualnej na wykresie poniżej
