Opisywana X5 napędzana jest legendarną jednostką wysokoprężną M57TUD30 o pojemności 3.0l. Jej osiągi zapewnia 218km i 500Nm momentu obrotowego. Tandem mocnego Diesla i napędu na wszystkie koła gwarantuje świetne wrażenia z jazdy, ale nikt nie mówił że nie może być lepiej 😊
Zamontowana w nim turbosprężarka Garrett GT2260V zapewnia spory zapas, który można wykorzystać wykonując indywidualną modyfikację.
Przed przystąpieniem do modyfikacji wykonałem próbę dynamiczną z pomiarem parametrów pracy jednostki napędowej. Początkowo silnik nie generował pełnej mocy fabrycznej z powodu problemów z przepływomierzem, który udało mi się rozwiązać na miejscu. Modyfikację wykonałem w sposób indywidualny z uwzględnieniem warunków technicznych silnika i układu napędowego, a przede wszystkim życzenia klienta. Wynik można zaobserwować na wykresie poniżej.
Oczywiście po modyfikacji przeprowadziłem dodatkowe próby pomiarowe, aby potwierdzić poprawne nastawy gwarantujące bezpieczną moc w każdej sytuacji. W porównaniu do fabrycznej konfiguracji, auto zdecydowanie agresywniej nabiera prędkości i pozwala poczuć sportowego ducha w tym ogromnym nadwoziu.